Jak mierzymy content marketing? Podsumowanie wyników badania 2021

Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.

 

O badaniu

Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego. Jego realizacją zajęła się firma iSlay.

 

Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z sześciu pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.

 

Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy wydawca strony www – wskazuje Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

 

Odsłony i czas jako najpopularniejsze wskaźniki

W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?

 

·      Najpopularniejszymi sposobami pomiaru zaangażowania są czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon – ponad 78% ankietowanych wybrało te dwa wskaźniki.

·      Badanie głębokości scrollowania strony deklaruje 40% ekspertów marketingu w Polsce, a szybkość scrollowania mierzy 17% ankietowanych – oba wskaźniki zyskują na popularności. 

·      Zaledwie 9% respondentów bada udostępnianie treści za pomocą komunikatorów, czyli kluczowego kanału przesyłania linków. 

·      Aż 66% ankietowanych nie bada poziomu sztucznego ruchu na stronie oraz występowania crawlerów i botów. 

·      Prawie połowa badanych zajmujących się marketingiem internetowym nie bada błędów na zarządzanych przez siebie stronach.

Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę. 

 

 

Pełne podsumowanie wyników badania w formie raportu: http://contentmarketingpolska.pl/news/mierzymy-tresci-internetowe-marketingu-badanie-branzowe-2021/

 

 

Wideozaproszenia do zapoznania się z wynikami badania: 

 

Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska

https://youtu.be/aX6j9vxd1Sk

 

Tomasz Wileński, CEO iSlay, Członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska

https://youtu.be/-gTPZCcrKRI